Освітня
діяльність
Згідно законів України «Про освіту»,
«Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Положення про ЗДО, Санітарного
регламенту ЗДО, Базового компонента дошкільної освіти (2021), враховуючи аналіз освітньої
і методичної роботи за 2022-2023 навчальний рік, на
виконання листа МОН України від 27.07.2023
№1/8504-22 «Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у
2023/2024 н. р. у закладах дошкільної освіти»
Пріоритетними
напрямками роботи є:
1.
Забезпечити створення умов безпечного
освітнього середовища.
2.
Формувати мовленнєву компетентність
дошкільників як гарант готовності до Нової Української школи шляхом
впровадження інноваційних технологій з розвитку зв’язного мовлення.
3.
В тісній співпраці з батьками
урізноманітнити роботу щодо збереження здоров’я дітей та формування у них
навичок здорового способу життя.
4. Продовжувати роботу з розвитку основ патріотичної свідомості дошкільників
з високими морально – духовними якостями, навичками культури спілкування,
знаннями про українську культуру та звичаї, як важливими чинниками національно
- патріотичного виховання.
Науково-методичної проблема: Спрямувати зусилля
учасників освітнього процесу на розвиток творчого потенціалу дитини, на
своєчасне підтримання її досягнень, на процес формування досвіду
дошкільника в різних видах діяльності для забезпечення освітнього
результату – компетентність дитини старшого дошкільного віку.
За якою нормативною базою працює ЗДО у 2023/2024 навчальному
році
Діловодство
в закладі дошкільної освіти
Національний стандарт ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована
система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої
документації. Вимоги до оформлення документів» (наказ ДП «Український науково-дослідний
i навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від
01.07.2020 № 144)
Правила організації діловодства
та архівного зберігання документів у державних органах, органах
місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах
і організаціях (наказ Мін'юсту від 18.06.2015 № 1000/5)
Примірна інструкція з діловодства у
дошкільних навчальних закладах (наказ МОН 01.10.2012 № 1059): ті пункти, що не
суперечать ДСТУ 4163:2020 та Наказу Мін'юсту від 18.06.2015 № 1000/5
Діяльність закладу
дошкільної освіти
Стаття 11 Закону України «Про дошкільну
освіту» від 11.07.2001 № 2628-III
Положення про заклад дошкільної освіти (постанова КМУ від 12.03.2003 № 305 у
редакції постанови КМУ від 27.01.2021 № 86)
Професійний
стандарт «Вихователь дошкільної освіти» (наказ Міністерства економіки України від 19.10.2021 №
755-21)
Планування роботи
закладу дошкільної освіти на рік (лист МОН від 07.07.2021 № 1/9-344)
Про окремі питання
діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році (лист МОН від 27.07.2022 № 1/8504-22)
Про затвердження
протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у
зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19) (постанова МОЗ від 22.09.2020 № 55)
Про надання інформації (лист МОН від 15.03.2022 № 1/3463-22)
Про рекомендації
для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану
в Україні (лист МОН від 02.04.2022 № 1/3845-22)
Діяльність методичного
кабінету
Примірне положення про методичний
кабінет закладу дошкільної освіти (наказ МОН від 16.04.2018 № 372)
Організація освітнього
процесу
Про затвердження гранично допустимого
навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних
типів та форми власності (наказ МОН від 20.04.2015 № 446)
Інструктивно-методичні рекомендації «Про організацію
роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН від 02.09.2016 № 1/9-454)
Інструктивно-методичні рекомендації «Організація
фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах» (лист МОН від 02.09.2016 № 1/9-456)
Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по
ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами (лист МОН
від 20.10.2016 № 1/9-561)
Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення
наступності дошкільної та початкової освіти (лист МОН від 19.04.2018 №
1/9-249)
Щодо надання додаткових освітніх послуг в дошкільних
навчальних закладах (лист МОН від 23.11.2015 № 1/9-560)
Методичні
рекомендації щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників
ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками (лист МОН від 12.12.2019 №1/9-766)
Про забезпечення
психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в
Україні (лист МОН від 29.03.2022 № 1/3737-22)
Про методичні рекомендації «Перша
психологічна допомога. Алгоритм дій» (лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22)
Зміст освітньої роботи
з дітьми
Базовий компонент
дошкільної освіти (наказ МОН від 12.01.2021 № 33)
Щодо методичних
рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти (лист МОН від 16.03.2021 № 1/9-148)
Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти (лист МОН
від 09.12.2019 № 1/9-750)
Інклюзивна освіта дітей
Стаття 19 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII
Примірне положення
про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими
освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти (наказ МОН України від 08.06.2018
№ 609)
Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах
дошкільної освіти (постанова КМУ 10.04.2019 № 530)
Щодо створення
інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти (лист МОН від 25.06.2020 № 1/9-348)
Про методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів
та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку (лист МОН від
08.06.2022 № 4/1196-22)
Моніторинг якості
освіти
Порядок проведення моніторингу якості
освіти (наказ МОН від 16.01.2020 № 54)
Про затвердження уніфікованої форми
акта, що складається за результатами проведення планового (позапланового)
заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб'єктом господарювання
вимог законодавства у сфері дошкільної освіти (наказ МОН від 05.08.2019 № 1070)
Методичні
рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти
у закладах дошкільної освіти (наказ Державної служби якості освіти України
від 30.11.2020 № 01-11/71)
Щодо організації
медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної
освіти (лист МОН від 12.12.2019 № 1/9-765)
Тарифікаційний список
педагогічних працівників
Щодо педагогічного навантаження
практичного психолога закладу дошкільної освіти комбінованого типу зі
спеціальними та інклюзивними групами (лист МОН від 09.11.2020 № 6/1340-20)
Про внесення змін до деяких законодавчих
актів України щодо оптимізації трудових відносин (Закон України від 01.07.2022 № 2352-ІХ)
Атестація педагогічних
працівників
Стаття 32 Закону України «Про дошкільну
освіту» від 11.07.2001 № 2628-III
Типове положення про атестацію
педагогічних працівників (наказ МОН від 06.10.2010 № 930)
Підвищення кваліфікації
педагогічних працівників
Порядок підвищення кваліфікації
педагогічних і науково-педагогічних працівників (постанова КМУ від 21.08.2019 № 800)
Про затвердження
Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо
впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти)
(наказ МОН від 31.03.2021 № 397)
Про затвердження типових програм підвищення кваліфікації
педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо запобігання проявам
насильства (наказ МОН від 30.09.2020 № 1214)
Про затвердження
типових програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників (наказ МОН від 23.04.2021 № 457)
Безпека життєдіяльності
Щодо організації
роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у
закладах дошкільної освіти (лист МОН від 14.02.2019 № 1/11-1491)
Методичні
рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього
процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами,
вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження
в надзвичайних ситуаціях (лист МОН від 25.04.2022 № 1/4428-22)